تکنولوژی

سونی بالاخره کنسول PS5 Slim معرفی کرد!

به تازگی شرکت sony بعد از مدت ها کنسول جدید ps5 به نام ps5 Slim معرفی کرد. کنسول جدید ps5 slim از لحاظ ظاهری و ویژگی تغییرات اندکی نیز داشته است، اما این کنسول ps5 slim با کنسول معمولی ps5 چه تفاوت هایی دارد؟ این کنسول در چه تاریخی وارد بازار می‌شود؟ قیمت این کنسول ها چقدر می‌باشد؟ ما در ادامه مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ خواهیم داد. پس تا آخر این مقاله با ما مجله خبری اقشار، معرفی کنسول ps5 Slim همراه باشید!

معرفی کنسول PS5

همانطور که میدانید کنسول PlayStation 5 به عنوان کنسول نسل نهم می باشد که شرکت سونی در سال 2020 این کنسول را روانه بازار کرد. با ورود این کنسول به بازار باعث فروش بیشتر و برطرف کردن نیاز کاربران شده است. کنسول ps5 به شما لذت واقع‌گرایانه بازی ها را می‌دهد چرا این کنسول از لحاظ سخت افزاری پیشرفت بسیاری داشته و از ویژگی های جذاب آن میتوان قابلیت 4K و دسته دوال سنس ps5 اشاره کرد. این کنسول در 2 مدل با ویژگی های مختلف عرضه شد : 

  • نسخه دیجیتال ps5 یا ps5 Digital Edition
  • نسخه استاندارد ps5 یا ps5 Standard

معرفی کنسول ps5

تفاوت نسخه دیجیتال با استاندارد کنسول پلی استیشن 5

از لحاظ ظاهری تنها تفاوت می‌توان به دیسک خور بودن نسخه استاندارد ps5 اشاره کرد. نسخه دیجیتال ps5 متاسفانه درایو دیسک ندارد و ps5 Digital مناسب کسانی می باشد که علاقه ای به خریدن فیزیکی دیسک بازی ندارند. بنابراین شما با تهیه کنسول ps5 استاندارد می‌توانید از بازی های فیزیکی را بهره مند باشید، اما در نسخه دیجیتال ps5 فقط امکان دانلود و خرید بازی های دیجیتال را دارید. نسخه دیجیتال ps5 نسبت به نسخه استاندارد ارزان‌تر است ولی این نکته را در نظر داشته باشید که شما با تهیه نسخه استاندارد می‌توانید در هنگام بازی از قابلیت 4K لذت بیشتری ببرید. نسخه های دیجیتال ps5 با قیمت 499 دلار و نسخه های استاندارد ps5 با قیمت 399 دلار در بازار موجود هستند.

معرفی کنسول جدید ps5 slim

سونی بالاخره در تاریخ 18 مهر کنسول ps5 slim با ابعاد کوچک‌تر و وزن‌ کمتر معرفی کرد. کنسول ps5 slim با حافظه 1 ترابایت و همراه با نسخه دیجیتال و استاندارد روانه بازار خواهد کرد. این کنسول از لحاظ ظاهری با نسخه معمولی ps5 تغییرات کوچکی داشته و ps5 slim دارای 4 پنل بوده اما نسخه معمولی فقط 2 پنل دارد. کنسول جدید ps5 slim نسبت به نسخه معمولی ps5، بیش از 30% از حجم و وزن خود کاهش یافته است.

معرفی کنسول جدید ps5 slim

یکی از مهم ترین ویژگی های جذاب کنسول ps5 درایور بلوری است. در نسخه دیجیتال معمولی ps5 امکان اضافه کردن درایو بلوری ندارد اما در کنسول ps5 slim شما با تهیه نسخه دیجیتال اسلیم می‌توانید فقط با پرداخت 70 دلار دیسک درایو بلوری را خریداری کنید.

تاریخ عرضه و قیمت کنسول ps5 slim

سونی اعلام کرده است که کنسول جدید ps5 در 2 نسخه Digital و Standard آبان عرضه خواهد شد. قیمت این کنسول ها در آمریکا نسخه استاندارد به قیمت 499.99 دلار و نسخه دیجیتال به قیمت 449.99 دلار فروخته خواهد شد. در اروپا نسخه استاندارد به قیمت 549.99 یورو و نسخه دیجیتال به قیمت 449.9 یورو فروخته می‌شود.

جمع بندی

پس از معرفی کنسول ps5 slim بسیاری از کاربران برایشان سوال پیش‌ آمده که آیا بعد از معرفی کنسول ps5 slim، شرکت سونی در آینده ممکن است کنسول ps5 Pro نیز معرفی کنید؟ آیا پروژه جدید شرکت سونی کنسول نسل دهم می‌باشد؟ هیچکدام از رسانه ها اطلاعی ندارند ولی در آینده به زودی سونی اعلام خواهد کرد مشغول روی چه پروژه‌ای می‌باشد. ما در این مقاله سعی کردیم به تمامی نکات و سوالات شما بپردازیم. مجله خبری اقشار امیدوار است به تمامی سوالات شما پاسخ داده باشد!

منبع :

playstation.com

امتیاز بدهید
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا