تکنولوژی

عینک هوشمند ریبن متا

شرکت متا در 17 اکتبر عینک هوشمند جدیدش را که با همکاری شرکت ریبن ساخته است، روانه بازار کرد. در این مقاله سعی داریم توضیحات مختصری از این محصول را به شما ارائه دهیم.

جزئیات عینک هوشمند جدید متا و ریبن

طراحی این عینک هوشمند، شبیه مدل‌های قدیمی‌تر شرکت ریبن است؛ با کمی تفاوت جزئی که آن‌هم، به دلیل امکانات جدیدی است که به این عینک اضافه شده است و در ادامه مطلب به شرح آن می‌پردازیم :

بعد از تکنولوژی ساعت هوشمند، اکنون عینک های هوشمند به بازار آمده اند که جدیدترین مدل آن، عینک هوشمند شرکت ریبن و متا است. عینک های هوشمند، تکنولوژی جدیدی هستند که درآن‌ها، شما هم از قابلیت‌های یک عینک معمولی بهره می‌برید، هم دنیای مجازی.

در این عینک دو دوربین 12 مگاپیکسلی تعبیه شده و قابلیت ضبط ویدئو تا 30 ثانیه و گرفتن 500 عکس را دارد. این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد  وقتی که نمی‌توانید دوربین به دست بگیرید، تا 30 ثانیه از منظره ای که مدنظرتان است فیلم بگیرید. البته موقع فیلم گرفتن یک چراغ ال ای دی روشن می‌شود تا به بقیه اعلام کند شما در حال فیلم گرفتن هستید که اگر حتی شما آن را با یک نوار بپوشانید، عینک به شما اخطار می‌دهد و فیلمبرداری و عکاسی هم انجام نمی‌دهد.

عینک هوشمند

این عینک هوشمند دارای 5 میکروفون است که به شما امکان می‌دهند بتوانید تماس‌های صوتی را پاسخ دهید و حتی موسیقی گوش کنید. میکروفون هایی که در این عینک هوشمند تعبیه شده اند، قابلیت نویزگیری دارند و شما می‌توانید تا حدودی از شر صداهای اضافه در فیلمبرداری خلاص شوید. این تصاویر و ویدئوها در Facebook view دخیره می‌شوند تا کاربر بتواند در صورت تمایل آن‌ها را در شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و اینستاگرام به اشتراک بگذارد.

پردازنده عینک هوشمند Ray-ban Meta

عینک های هوشمند Ray-Ban Meta از پلتفرم کاملاً جدید Qualcomm Snapdragon AR1 Gen1 استفاده می کنند که پردازش عکس و فیلم با کیفیت بالاتر و حتی محاسبه سریع تر را امکان پذیر می کند. این عینک با یک کیف شارژ بازطراحی شده و شیک عرضه می‌شود که تا هشت بار شارژ اضافی (در مجموع 36 ساعت استفاده) را در خود نگه می‌دارد؛ در حالی‌که باریک‌ و حتی کوچک‌ است.

عینک هوشمند ریبن و فیسبوک رنگ مشکی براق دارد. وزن این عینک نسبت به مدل قبلی آن کمترشده است. همچنین این مدل ساعت هوشمند دربرابر آب مقام و ضدآب است. سنسور‌ها هم بهبود پیداکرده اند تا‌ سریع‌تر به درخواست های شما‌ پاسخ دهند.

شما با گفتن Hey meta و استفاده از هوش مصنوعی، می‌توانید درخواست‌های خود را مثل پخش موزیک، برقراری تماس و…بیان کنید.

عینک هوشمند ریبن، درحال حاضر در بعضی از بازارهای خاص مثل آمریکا، استرالیا، کانادا، ایرلند، ایتالیا و انگلستان عرضه می‌شود. قیمت عینک  هوشمند دراین بازار‌ها از حدود 300 دلار شروع می‌شود که باتوجه به قابلیت هایی که دارد گران به نظر نمی‌رسد.

جمع بندی:

در این مقاله سعی کردیم به طور مختصر و کاربردی ویژگی های عینک هوشمند ریبن و متا را برایتان توضیح دهیم. این عینک هوشمند در اروپا و امریکاطرفداران زیادی پیداکرده است که آن‌هم به دلیل قیمت پایین نسبت به امکانات آن است.

برای مطالعه بیشتر درباره این عینک می‌توانید به سایت about.fb مراجعه کنید.

 

متشکر از امتیاز دهی شما
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا